SMRTR in het Notariaat
Met onze oplossingen kan jij efficiënter werken!
Virtuele medewerkers kunnen notariskantoren, groot én klein, helpen om veel repetitieve juridische en administratieve werkzaamheden te automatiseren. Hierdoor kunnen medewerkers zich weer richten op het werk dat het belangrijkst is: het verlenen van de beste dienstverlening aan cliënten
Het Notariaat en automatisering
Bij het woord robots denken de meeste mensen direct aan grote metalen machines die bijvoorbeeld auto’s in elkaar zetten. Tegenwoordig zijn er ook softwarematige ‘robots’, wij noemen deze liever digitale of virtuele medewerkers. Een digitale medewerker is in veel opzichten gelijk aan zijn/haar collega’s als het gaat om de taken die uitgevoerd kunnen worden. Het voordeel van digitale medewerkers is dat zij het liefst zoveel mogelijk, repeterend en ogenschijnlijk saai werk uitvoeren.
Het notariaat is niet onbekend met het gebruik van digitale technologieën om juridische en administratieve werkzaamheden te verbeteren. Ondanks de toepassing van digitale technologieën worden deze werkzaamheden nog steeds ervaren als tijdrovend, vervelend, inefficiënt en handmatig. Dit leidt niet alleen tot hoge kosten en trage responstijden, maar ook tot fouten, onnodig dubbel werk, ontevreden medewerkers en zelfs gemiste kansen.
Vooruitstrevende notariskantoren helpen hun personeel zich te concentreren op de waardevolle, complexe en fundamenteel meer “menselijke” taken door de alledaagse, minder waardevolle en tijdrovende taken uit te laten voeren door digitale medewerkers.
Deze digitale medewerkers zijn de sleutel tot het oplossen van veel van deze uitdagingen met als resultaat:
- Medewerkers benutten hun volledige potentieel en halen meer energie uit hun werk
- De kwaliteit en efficiëntie nemen verder toe
- Lagere overheadkosten en daardoor hogere marges
Voorbeelden van automatisering in het Notariaat
- Automatisch dossiers inboeken o.b.v. koopovereenkomst of B.V. oprichtingen
- Uitvoeren recherches & bevragen online registers
- 100% correcte dossierhuishouding
- Voldoen aan wet & regelgeving, bijvoorbeeld AVG
- Automatische controle hypotheekaflossing (HYP3)
- Automatisch registreren van formulieren zoals AML, CTF en PEP
- Ontvangen digitale stukken automatisch verwerken
- Digitaal contract management
- Concepten van brieven en e-mails voorbereiden & versturen
Het Notariaat en automatisering
Bij het woord robots denken de meeste mensen direct aan grote metalen machines die bijvoorbeeld auto’s in elkaar zetten. Tegenwoordig zijn er ook softwarematige ‘robots’, wij noemen deze liever digitale of virtuele medewerkers. Een digitale medewerker is in veel opzichten gelijk aan zijn/haar collega’s als het gaat om de taken die uitgevoerd kunnen worden. Het voordeel van digitale medewerkers is dat zij het liefst zoveel mogelijk, repeterend en ogenschijnlijk saai werk uitvoeren.
Het notariaat is niet onbekend met het gebruik van digitale technologieën om juridische en administratieve werkzaamheden te verbeteren. Ondanks de toepassing van digitale technologieën worden deze werkzaamheden nog steeds ervaren als tijdrovend, vervelend, inefficiënt en handmatig. Dit leidt niet alleen tot hoge kosten en trage responstijden, maar ook tot fouten, onnodig dubbel werk, ontevreden medewerkers en zelfs gemiste kansen.
Vooruitstrevende notariskantoren helpen hun personeel zich te concentreren op de waardevolle, complexe en fundamenteel meer “menselijke” taken door de alledaagse, minder waardevolle en tijdrovende taken uit te laten voeren door digitale medewerkers.
Deze digitale medewerkers zijn de sleutel tot het oplossen van veel van deze uitdagingen met als resultaat:
- Medewerkers benutten hun volledige potentieel en halen meer energie uit hun werk
- De kwaliteit en efficiëntie nemen verder toe
- Lagere overheadkosten en daardoor hogere marges
Voorbeelden van automatisering in het Notariaat
- Automatisch dossiers inboeken o.b.v. koopovereenkomst of B.V. oprichtingen
- Uitvoeren recherches & bevragen online registers
- 100% correcte dossierhuishouding
- Voldoen aan wet & regelgeving, bijvoorbeeld AVG
- Automatische controle hypotheekaflossing (HYP3)
- Automatisch registreren van formulieren zoals AML, CTF en PEP
- Ontvangen digitale stukken automatisch verwerken
- Digitaal contract management
- Concepten van brieven en e-mails voorbereiden & versturen
SMRTR Robotics in het Notariaat
We zijn bij SMRTR trots op de dingen die we maken en vinden het leuk om dit te delen. Lees snel verder over een aantal van onze mooie projecten!
Het bouwen van twee robots zorgde hier voor een verbetering van het proces en een verlichting van de werkdruk. Het werken werd leuker!
Betere communicatie met klanten, hogere beschikbaarheid data en meer werkplezier door automatisering in het Notariaat!
Door de lagere werkdruk, gecreëerd door RPA en workshops werd innovatie weer enthousiast ontvangen!
Benieuwd wat we kunnen betekenen voor jouw bedrijf? We komen graag in contact!
SMRTR Robotics in het Notariaat
TK Advocaten & Notarissen
Het bouwen van twee robots zorgde hier voor een verbetering van het proces en een verlichting van de werkdruk. Het werken werd leuker!
Notariaat - Business Case
Betere communicatie met klanten, hogere beschikbaarheid data en meer werkplezier door automatisering in het Notariaat!
Bankwezen - Juridische afdeling
Door de lagere werkdruk, gecreëerd door RPA en workshops werd innovatie weer enthousiast ontvangen!
SMRTR Consulting B.V.
Bij SMRTR begrijpen we dat elk bedrijf en elke situatie uniek is. Door een vrijblijvende kennismaking kunnen we uitgebreider kijken naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Je bent van harte welkom op ons mooie kantoor!
Blaak 555
3011 GB Rotterdam
Nederland