Pantein Zorggroep
Hoe RPA in de zorg oplossingen biedt die beter zijn voor zowel arts als patiënt!
Zoals alle zorgprofessionals weten, is het elektronisch patiëntendossier (EPD) een belangrijke schakel in de dienstverlening. Het is zeer wenselijk te noemen als dit zo volledig mogelijk is ingevuld. Als dit echter al was ingevuld in een ander ziekenhuis, was het voor Pantein noodzakelijk om alle gegevens handmatig over te nemen op de juiste plek in het eigen EPD. Dit kost veel tijd…
Gelukkig biedt RPA uitkomst! Geautomatiseerde overname van de gegevens uit een ander ziekenhuis zorgt ervoor dat het EPD al direct goed is ingevuld. Zo hoeft dit niet door artsen te worden gedaan en kunnen zij zich focussen op de echte zorgverlening. De patiënten hoeven nu ook niet langer meerdere keren hun verhaal te doen bij verschillende zorgverleners, omdat dit dus direct is overgenomen in het EPD. Dit was een proef op 3 zorginformatiebouwstenen (ZIB’s) die met behulp van RPA volledig geautomatiseerd worden overgenomen vanuit eerdere zorginstellingen waar de patiënt is geweest. De resultaten waren erg positief vanuit Pantein en daarom wordt er meteen gekeken naar verdere toepassingen van RPA. De volgende mooie resultaten biedt deze afgeronde proef:
- Tijdbesparing en dus werkdruk verlichting voor de artsen
- Patiënten hoeven niet meerdere keren hun verhaal te doen
- Betere zorgverlening!
Op dit moment wordt er verder gekeken naar andere toepassingen van RPA om de administratieve kant van de dienstverlening verder te kunnen automatiseren. Hierbij wordt gedacht aan de geautomatiseerde overname van gegevens uit digitale vragenlijsten. Opnieuw voor een uitgebreid ingevuld EPD. Ook dit kan worden geautomatiseerd en hier zal ook het Microsoft Power Platform uitkomst kunnen bieden. We kijken er naar uit om dit verder te onderzoeken en meer mooie resultaten bij Pantein te bewerkstelligen!
“Wij bedanken alle betrokkenen collega’s en partners voor hun inzet bij deze innovatie, in het bijzonder SMRTR Consulting BV. Complimenten voor deze mooie tooling die zeker z’n meerwaarde in de praktijk zal gaan bewijzen”, aldus Mignon Vloet, klinisch informaticus Pantein. Een mooi compliment en van die meerwaarde zijn wij ook zeker overtuigd!
Onze virtuele medewerkers hebben Pantein geholpen hun dienstverlening te verbeteren en de werkdruk te verlichten. Er wordt gekeken naar aanvullende toepassingen zodat RPA nog verder kan helpen. Wat een mooie ontwikkelingen in de zorg! Zit je ook in de zorg en heeft dit je aandacht getrokken? Of ben je werkzaam in een andere sector en wil je weten waar SMRTR jouw bedrijf bij kan helpen? Let’s meet!