Notariaat - Business Case
Notariskantoor krijgt meer tijd voor persoonlijke aandacht voor de klant
Introductie
Voor de oprichting van een B.V. of de overdracht van een huis moeten de medewerkers van een notariskantoor een groot aantal stappen doorlopen. Vele van deze essentiële stappen zijn handmatig en voegen geen directe waarde toe aan het proces. Een digitale medewerker kan hierbij een helpende hand bieden en het notariskantoor ondersteunen door deze taken over te nemen. Hierdoor krijgt de notarismedewerker meer tijd voor de belangrijke dingen, zoals dat extra contactmoment met de klant.
Business Case
Het werk van een notaris bestaat uit het behandelen van dossiers in opdracht van de klant. Hier komt veel lees- en administratief werk aan te pas. Zo moet de dossierhuishouding op orde zijn om te voldoen aan de wet- en regelgeving. Er is veel informatie nodig van de klant om het dossier te kunnen laten passeren. Deze informatie wordt via verschillende tools en toepassingen opgehaald bij de klant.
Door middel van recherches wordt de overige benodigde informatie opgehaald uit online registers zoals het KVK en het kadaster. Het analyseren en verwerken van deze data kan eenvoudig overgenomen worden door een digitale medewerker. Door middel van RPA-technologie (Robotic Process Automation) kan er snel en foutloos een volledig dossier klaargemaakt worden voor de notaris. Hierdoor hebben de notarieel medewerkers hun handen vrij voor andere (declarabele) taken die meer waarde toevoegen voor de klant en het notariskantoor.
De Aanpak
In het geval van binnenkomende aanvragen kan de digitale medewerker deze direct oppakken en verwerken. Hierdoor is de data snel beschikbaar voor de medewerkers die zich vervolgens op de complexere vervolgstappen kunnen focussen. Met de beschikbaar gekomen tijd kunnen de medewerkers andere declarabele taken opvolgen en voor een nog persoonlijkere opvolging zorgen wat natuurlijk ten goede komt aan de klantrelatie.
De Voordelen
- Verbeterde communicatie met de klant
Door het beschikbaar maken van extra tijd van de medewerker is er meer tijd voor een persoonlijke opvolging met de klant. Daardoor kan de communicatie met de klant worden uitgebreid en verbeterd.
- Hogere beschikbaarheid data
Door de constante en standaard verwerking van de aanvragen zijn de dossiers met informatie sneller en volledig beschikbaar voor de vervolgstappen.
- Meer werkplezier
Medewerkers hoeven niet meer de saaie repetitieve werkzaamheden uit te voeren en kunnen zich focussen op meer uitdagende en extra waarde toevoegende taken en op de klantrelatie zelf.
Maakt dit jou net zo enthousiast als ons? Ontdek samen met ons wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.